top of page
  • Ivo Čech

6 důvodů proč prodávat byt nebo dům s realitním makléřem

Aktualizováno: 14. 9. 2020

Prodej bytu nebo domu bez realitního makléře se zdá jako dobrý nápad, ale realizace není vždy pro každého vhodná. Mám pro Vás 6 výhod při prodeji s realitním makléřem.





Prodej bytu nebo domu s realitním makléřem Vám ušetří spoustu času a starostí

Na kolik si ceníte Váš čas? Vezměte v úvahu, že k efektivnímu prodeji nemovitosti musí někdo připravit marketingovou kampaň, připravit prodejní plán, ocenit nemovitost, přivést relevantní zájemce o koupi, provést všechny prohlídky, zadat a zaplatit advokátní kanceláři za vypracování smluvní dokumentace, spolupracovat s hypotečním poradcem kupujícího, zajistit správný převod nemovitosti a spoustu dalších drobných či velkých činností.

Profesionální realitní makléř pracuje na realitním trhu každý den a zná proces prodeje nemovitosti. Zajistí tak, že se o prodej nemusíte bát a můžete se věnovat své práci a dalším příjemnějším činnostem.


Zkušenosti s prodejem nemovitostí jsou důležité

Mnohokrát jsem slyšel, že si nemůžete koupit zkušenosti, ale ve skutečnosti můžete. Najměte si realitního makléře!

Je to stejné jako když se Vám rozbije auto. Můžete si ho opravit sami, pokud tomu rozumíte, ale takových lidí moc není. Pokud opravě auta moc nerozumíte a přesto chcete ušetřit peníze a do opravy se pustíte sami, tak většinou akorát jen ztratíte čas, nervy a ve finále musíte stejně oslovit a zaplatit autoservis. Stejné je to s prodejem nemovitosti.

Makléře používáte čistě proto, že má zkušenosti a znalosti v dané oblasti. Dobrý makléř si s Vámi prvně sedne, pobavíte se o dané nemovitosti, vytvoří Vám tržní odhad nemovitosti a odprezentuje prodejní a marketingový plán prodeje.


Jsou časově flexibilní

Prodej nemovitosti je jejich hlavní náplň práce. Ti nejlepší nerozlišují jestli je pondělí nebo víkend, ikdyž jsme taky lidé a nějaké volno mít musíme. Makléř taky pracuje ráno, po obědě a když je potřeba i večer. Nestane se tedy, že by ho "šéf neuvolnil" jako to může být u Vás.


Makléř mí nastavit reálnou prodejní cenu nemovitosti

V praxi se stávají dvě situace.

První je, že majitel neodhadne hodnotu své nemovitosti a prodá za méně, než by mohl dostat nebo prostě jen podlehne nátlaku ze strany investorů, spekulantů či jenom "normálních" kupujících, kteří chtějí koupit za co nejméně.

Druhá situace je častější, a to že majitel chce prodat za příliž vysokou cenu. A v tom případě se nemovitost neprodá vůbec nebo po dlouhých měsících stresu a nátlaku od spekulantů stejně bude muset výrazně zlevnit.

Profesionální makléř má více zdrojů jak určit cenu nemovitosti a měl by mít i plán jak bude postupovat, když bude více reálných zájemců tak, aby se prodalo za co nejvíce. Nehledě na zkušenosti z dané oblasti...


Makléř ví, jak jednat s kupujícími

Realitní makléř má více nástrojů, jak rozpoznat reálného zájemce a hlavně si každého zájemce ověří a zajistí, že člověk se kterým se jedná má opravdový zájem a je bonitní.

Není nic horšího, než jednat s kupujícím 2 měsíce a poté se dozvědět, že nakonec kupovat nebude. Makléř toto umí podchytit.

Při vyjednávání o ceně makléř nemá žádnou osobní vazbu k danému bytu či domu, takže je při vyjednávání chladný, neztratí kvůli osobní vazbě k jednotce potenciální kupující.


Marketing je důležitý!

Nepodceňujte sílu marketingu v realitním prodeji! Správně propagovaná nemovitost zasáhne mnohem více relevantních potenciálních zájemců a zvýší se tím šance na rychlejší prodej za vyšší cenu. Není to jen o nafocení nemovitosti a vytvoření videoprohlídky. Facebook, instagram, youtube a spoustu dalších kanálu by měl Váš makléř využívat, aby odvedl 100% službu a zasloužil si provizi.



bottom of page